TERMINARZ I ZASADY PRZYJĘCIA DO KLASY 7
Informacje
dla uczniów klas szóstych i ich rodziców, zainteresowanych nauką w klasie 7
Szkoły Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin z oddziałami gimnazjalnymi
od 1 września 2019 r.
Informacje ogólne
1.W roku szkolnym 2019/20 utworzymy dwie klasy 7.
2.Klasy 7 i 8 Szkoły Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin będą miały zajęcia w lokalu przy ul. Wąwozowej 28 na Kabatach (w filii naszej szkoły) – do czasu uzyskania nowej siedziby dla szkoły.
3.Wychowawcami i nauczycielami przedmiotów w klasach 7 i 8 będą w pierwszej kolejności nauczyciele wygaszanego gimnazjum.
4.Zespół nauczycieli klas 7 i 8 będzie wykorzystywał w pracy sprawdzone w gimnazjum pomysły dydaktyczne
i wychowawcze, w tym: warsztaty i koła zainteresowań, edukację artystyczną według autorskiego programu pani Dagny Sadkowskiej, autorski program wycieczek i wyjazdów naukowych, współpraca z anglojęzycznymi studentami z AIESEC, program rekolekcji i ewangelizacji dla uczniów.
5.Zajęcia wychowania fizycznego będą prowadzone w Arenie Ursynów oraz na basenie ośrodka przy ul. Wilczy Dół i w sali fitness w okolicach szkoły.
Postępowanie kwalifikacyjne dla uczniów klas szóstych
Celem postępowania kwalifikacyjnego jest przygotowanie się nauczycieli do pracy z nową grupą uczniów: rozpoznanie potrzeb edukacyjnych i wychowawczych, wybranie najskuteczniejszych metod pracy dydaktycznej
i pedagogicznej w oparciu o nowy program nauczania i podręczniki.
Nauczyciele chcą również poznać Rodziców i uzgodnić z nimi zasady współpracy,
z uwzględnieniem katolickiego charakteru szkoły, w oparciu o obowiązujące dokumenty
i zwyczaje.
Przebieg postępowania kwalifikacyjnego
1.Rozmowa z uczniem klasy szóstej, przeprowadzona przez zespół nauczycieli, w tym wychowawców klasy 7. Na rozmowę uczeń przynosi wykaz ocen na 1. semestr klasy szóstej wraz z oceną z zachowania, świadectwo z klasy piątej oraz informacje dotyczące konkursów wiedzy, zawodów sportowych i innych zaświadczeń mówiących o sukcesach i zainteresowaniach ucznia.
2.Rozmowa z rodzicami ucznia: jej celem jest potwierdzenie woli współpracy z zespołem nauczycieli w szkole katolickiej, omówienie zasad współpracy Rodziców ze szkołą oraz najistotniejszych dla społeczności szkolnej dokumentów.
3.Rodzice uczniów klas szóstych ze szkoły Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin, zainteresowani kontynuacją współpracy ze Szkołą Podstawową nr 2 Przymierza Rodzin, podpisują aneks do Umowy o naukę szkolną do dnia 22 marca 2019 r.
4.Niepodpisanie Aneksu do umowy o naukę szkolną do dnia określonego w punkcie 3 uznamy za brak woli kontynuacji współpracy ze Szkołą Podstawową nr 2 Przymierza Rodzin. W takim przypadku dyrektor szkoły wypowie do dnia 31 marca 2019 r. zawartą umowę o naukę szkolną, która rozwiąże się z dniem
31 sierpnia 2019 r.
5.Rodzice uczniów klas szóstych, którzy nie są wychowankami Szkoły Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin, będą mogli podpisać Umowę o naukę szkolną na rok szkolny 2019/20 i 2020/21 i wpłacić wpisowe wysokości 800 zł po 31 marca 2019 r., o ile w klasach 7 będą wolne miejsca.
Harmonogram postępowania kwalifikacyjnego
1.Rozmowy z uczniami i rodzicami 1 marca – 16 marca
2.Zwrot podpisanych Aneksów wraz z innymi dokumentami do sekretariatu szkoły przez Rodzicówuczniów klasy szóstej SP Przymierza Rodzin nr 2 do 22 marca
3.Zwrot podpisanej Umowy wraz z innymi dokumentami oraz wpłata wpisowego przez Rodziców uczniów klas szóstych, którzy nie są wychowankami SP Przymierza Rodzin nr 2 po 31 marca, w terminie wyznaczonym przez szkołę
4. Rozmowy z rodzicami i uczniami, którzy nie są wychowankami SP Przymierza Rodzin nr 2, o ile w klasach 7 będą wolne miejsca po 31 marca
Dokumenty, które przekażemy Rodzicom w czasie rozmów, a Rodzice dostarczą je podpisane w wyznaczonym terminie:
- Aneks do umowy/umowa o naukę szkolną w dwóch egzemplarzach
- Kwestionariusz z danymi osobowymi
- Bezpieczeństwo i profilaktyka uzależnień
Barbara Mrzygłód – Labińska
Marzanna Rymsza - Leociak
OFERTA SZKOŁY
Serdecznie zapraszamy uczniów klas szóstych do podjęcia nauki w naszej Szkole!
Zapewniamy wysoki poziom nauczania, dobrą i skuteczną kadrę nauczycielską oraz moc atrakcji, jakie może nieść ze sobą dobra szkoła.
OFERTA EDUKACYJNO-WYCHOWAWCZA W KLASIE SIÓDMEJ I ÓSMEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 PRZYMIERZA RODZIN IM. KS. J. TWARDOWSKIEGO Z ODDZIAŁAMI GIMNAZJALNYMI
• • • Wychowanie
|
- Kameralna, niewielka szkoła pozwalająca na indywidualne podejście oraz poświęcenie uczniom i rodzicom należytej uwagi.
- Wyjazdowe rekolekcje adwentowe i wielkopostne, udział w życiu Kościoła.
- Wsparcie wychowawcze udzielane przez szkołę, również pomoc Psychologa Szkolnego.
- Przyjazna uczniowi i wychowawcza atmosfera budowana przez nauczycieli.
- Przejrzyste kryteria oceniania zachowania.
- Opieka duszpasterska, sprawowana przez oo. Dominikanów ze Służewia.
|
• • • Edukacja
|
- Rozszerzony program nauczania niektórych przedmiotów.
- Wysoki poziom nauczania, dobra kadra przygotowana pedagogicznie i merytorycznie.
- 4 godziny lekcyjne zajęć z języka angielskiego tygodniowo, w podziale na grupy dostosowane do poziomu uczniów
- 3 godziny lekcyjne drugiego języka obcego - do wyboru niemieckiego lub francuskiego.
- Pomoc w przygotowaniu do egzaminu First Certificate (dla chętnych).
- Możliwość poznania języka i kultury innych krajów podczas zajęć z wolontariuszami z międzynarodowej organizacji AIESEC i na wyjazdach językowych.
- Pracownia informatyczna, tablica multimedialna, dostęp do Internetu i rzutnika
w każdej klasie.
- Zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze dla uczniów z opiniami z poradni pedagogiczno-psychologicznej.
- Konsultacje indywidualne z nauczycielami dla uczniów zainteresowanych udziałem w olimpiadach i konkursach przedmiotowych oraz dla uczniów z trudnościami w nauce.
- Edukacja artystyczna realizowana w formie Tygodnia Teatralnego, kiedy każda klasa na podstawie tekstu literackiego (wiersza, przypowieści biblijnej, cytatu) tworzy cały spektakl.
- Edukacja dla bezpieczeństwa realizowana blokowo z kursem pomocy przedlekarskiej.
- Unikatowe, autorskie zajęcia z muzyki prowadzone poza szkołą w ciekawych i prestiżowych miejscach związanych z kulturą i sztuką (dotychczas w Zachęcie i Nowym Teatrze).
|
• • • Środowisko
|
- Przyjazna i koleżeńska atmosfera wśród uczniów.
- Możliwość pracy w Samorządzie Uczniowskim, działań wolontariackich, udziału
w grupach Przymierza Rodzin i KIK.
|
• • • Wychowanie fizyczne, turystyka
|
- Zajęcia wychowania fizycznego organizowane w ursynowskiej hali sportowej (ul. Pileckiego), na siłowni i w fitness-klubie oraz na basenie (Wilczy Dół). Przy sprzyjającej pogodzie organizujemy zajęcia na lodowisku i w Lesie Kabackim.
- Imprezy turystyczne i sportowe tradycyjne w naszej szkole: spływ kajakowy (w klasie siódmej) i przyrodniczy obóz naukowy w Machnaczu (w klasie ósmej), dla chętnych - Zimowe Igrzyska Szkół Niepublicznych, koło turystyczne.
- Autorski program jesiennych i wiosennych szkół wyjazdowych.
|
• • • Zajęcia pozalekcyjne
|
- Oferta zajęć pozalekcyjnych: warsztaty przygotowujące do profilowanych klas w liceach (np. historyczny, matematyczny, chemiczny).
- Organizowanie stoiska na Pikniku Naukowym Polskiego Radia i CN Kopernik.
- Możliwość uczestniczenia w szkolnych wieczorach filmowych i Klubie Łazików Teatralnych.
- SKS
|
• • • Dla rodziców
|
- Regularne spotkania z nauczycielami, omawianie postępów dzieci i wspólne rozwiązywanie problemów.
- Uczestnictwo w pracach Rady Szkoły, która ma realny wpływ na kształt i działanie szkoły.
- Udział w dorocznym Balu Przymierza Rodzin na Politechnice, Pikniku u Zanussich, aukcji dzieł sztuki i innych imprezach środowiskowych.
- Współorganizowanie dorocznego pikniku szkolnego, udział w imprezach rodzinnych szkoły, takich jak kolędowanie, Rajd Rowerowy.
- Librus – dziennik elektroniczny, umożliwiający stały kontakt pomiędzy rodzicami i nauczycielami oraz uczniami w sprawach naukowych, wychowawczych, organizacyjnych.
|
KATOLICKOŚĆ SZKOŁY
NASZA SZKOŁA JEST KATOLICKA
1. Program wychowawczy naszej szkoły tworzymy według zasad zgodnych z nauką Kościoła katolickiego. W naszej pracy odwołujemy się do chrześcijańskiej wizji człowieka i świata, a w sferze etyki do Dekalogu.
2. Jako podstawową zasadę rozwoju duchowego i kryterium regulujące relacje interpersonalne przyjmujemy przykazanie miłości. W szczególności zwracamy uwagę na:
- okazywanie wszystkim osobom szacunku,
- stosowanie zasad dobrego wychowania,
- uczciwość,
- rzetelność,
- prawdomówność,
- ofiarność,
- troskę o rozwój własny i innych,
- dbałość o dobro wspólne,
- starania o zachowanie zdrowia własnego i innych.
3. Opiekę duszpasterską nad Szkołą sprawuje kapłan.
4. W Szkole:
- katecheza jest obowiązkowa,
- odbywają się uroczystości religijne i nabożeństwa zgodnie z kalendarzem liturgicznym,
- uczniowie i nauczyciele uczestniczą w pierwszopiątkowych mszach świętych,
- dzień rozpoczyna się modlitwą,
- dzieci i ich rodziny przygotowują się do przyjęcia pierwszej komunii świętej,
- podczas zielonych szkół realizowany jest program religijny, m. in. odwiedzamy miejsca kultu,
- udział w adwentowych i wielkopostnych rekolekcjach jest obowiązkowy. W klasach starszych (6-8 i oddziały gimnazjalne) rekolekcje mogą być organizowane w formie 2-3- dniowego wyjazdu.
5. Dyrekcja szkoły dokłada starań, aby zatrudniani nauczyciele i wychowawcy zgodnie z dekretem Prymasa Polski nadającym Szkole status szkoły katolickiej „odznaczali się zdrowymi zasadami i prawością życia”.
6. Zatrudnieni w szkole nauczyciele i wychowawcy zobowiązani są do udziału w praktykach religijnych, rekolekcjach i innych uroczystościach religijnych organizowanych przez Szkołę.
7. Staramy się tworzyć społeczność współodpowiedzialną za dobro powierzonych nam uczniów, dlatego zachęcamy do wspólnej modlitwy w intencjach ważnych dla naszej Szkoły np. w szkolnej róży różańcowej.
8. Pragniemy, aby Rodzice naszych uczniów akceptowali program wychowawczy szkoły i pracę formacyjną z uczniami w duchu wartości katolickich.
ZASADY WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
Zasady współpracy Rodziców ze Szkołą Podstawową nr 2 Przymierza Rodzin z oddziałami gimnazjalnymi
Rodzice mają prawo wyboru szkoły jako miejsca edukacji i wychowania ich dziecka. Świadomy wybór oznacza, że Rodzice znają i akceptują założenia i program szkoły i darzą zaufaniem jej pracowników. Dobra współpraca, której naturalnym fundamentem jest wspólna troska Rodziców i Nauczycieli o dobro dziecka, jest możliwa jedynie w atmosferze wzajemnego szacunku.
Musi jej również towarzyszyć dobry przepływ informacji, zarówno o wydarzeniach, jakie mają miejsce w szkole, jak i o sprawach rodzinnych, jeśli mają one wpływ na funkcjonowanie dziecka poza domem. Rodzice są zobowiązani do przekazania szkole wiadomości o specjalnych potrzebach edukacyjnych ich dziecka i jego problemach zdrowotnych.
Oczekujemy też, że Rodzice będą regularnie uczestniczyli w zebraniach i dniach otwartych, organizowanych przez szkołę oraz – jeśli zajdzie taka potrzeba – stawią się w szkole na wezwanie Nauczyciela. Jednocześnie pracownicy szkoły gwarantują Rodzicom poszanowanie prywatności i poufność.
Kwestią zasadniczą jest niepodważanie autorytetu, zarówno przez Rodziców, jak i przez szkołę. Oczekujemy, że Rodzice nie będą kwestionować poleceń nauczycieli i pracowników szkoły, szczególnie w obecności ucznia, a wszelkie kwestie sporne będą wyjaśniane osobiście, w rozmowie z Nauczycielem lub Dyrektorem szkoły. Rodzice mają prawo do zgłaszania uwag na temat pracy szkoły bez obawy o konsekwencje.
Zasady funkcjonowania szkoły i jej założenia programowe są zawarte w takich dokumentach, jak:
- Statut
- Regulamin szkoły
- Program wychowawczy szkoły
- Wewnątrzszkolny system oceniania
- Umowa o usługę oświatową
Wszystkie te dokumenty znajdują się na stronie internetowej szkoły.
Decyzja o posłaniu dziecka do Szkoły podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin z oddziałami gimnazjalnymi oznacza akceptację tych zasad i deklarację ich przestrzegania.
1.Oczekujemy , że rodzice będą motywowali dzieci do nauki, spełniania obowiązków, nałożonych przez szkołę, pełnego wykorzystania własnych możliwości, punktualności i nadrabiania zaległości, które powstały np. z powodu nieobecności na zajęciach.
2.Rodzice muszą respektować decyzje szkoły w sprawie doboru nauczycieli, wyboru programów nauczania oraz fakt, że część materiału jest realizowana z odejściem od systemu klasowo-lekcyjnego poprzez wpisane do terminarza szkoły wyjazdy integracyjne, naukowe, projekty, rekolekcje.
3.Rodzice nie mogą wpływać na wystawione zgodnie z procedurą oceny przedmiotowe i oceny zachowania.
4.Rodzice mają prawo do uzyskiwania informacji o bieżących postępach dziecka w nauce, ocenach z poszczególnych przedmiotów i warunkach poprawy ocen.
5.Rodzice mogą oczekiwać od nauczycielipodejścia do dziecka, poświęcenia czasu na indywidualną rozmowę podczas zebrań i dni otwartych.
6.Rodzice zobowiązani są do usprawiedliwiania nieobecności dziecka w szkole w ciągu dwóch tygodni, pojedyncze godziny muszą być usprawiedliwione w tym samym dniu. Nieusprawiedliwione godziny wpływają na ocenę z zachowania.
7.Rodzice wyrażają zgodę na wykonywanie zdjęć dzieci podczas zajęć organizowanych przez szkołę i publikowanie wizerunku dziecka na stronie szkoły.
8.Uwagi i wnioski dotyczące pracy szkoły Rodzice mogą zgłaszać wychowawcom, dyrektorowi, przedstawicielom rady szkoły.
9.Wyjazdy i rekolekcje są obowiązkowe. Ich miejsce i program ustala szkoła. Koszty wyjazdów pokrywają rodzice.
10.Rodziceklas 6-8 Szkoły Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin z oddziałami gimnazjalnymi powinni rozważyć przeprowadzanie (od czasu o czasu) w domu testów na obecność narkotyków, w szczególności po tzw. imprezach, po powrocie z wyjazdów letnich czy zimowych.
11.W uzasadnionych przypadkach, na prośbę rady pedagogicznej rodzice ucznia Szkoły Podstawowej2 Przymierza Rodzin z oddziałami gimnazjalnymi przeprowadzają test na obecność narkotyków np. po wyjazdach szkolnych. Po przeprowadzeniu badania rodzice przekazują do szkoły oświadczenie następującej treści:
W dniu…………… przeprowadziliśmy test na obecność narkotyków u naszego dziecka i znamy wynik tego testu.
12.W uzasadnionych przypadkach nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 2 Przymierza Rodzin z oddziałami gimnazjalnymi przeprowadzają test alkomatem lub test na obecność narkotyków (np. w czasie wycieczki szkolnej lub innej szkolnej uroczystości). O konieczności zastosowania takiej procedury i wynikach testu nauczyciele niezwłocznie powiadamiają rodziców ucznia.
RODZICE I ABSOLWENCI O SZKOLE
OPINIE ABSOLWENTÓW
Kilka słów o nauczycielach w Przymierzu Rodzin, czyli dlaczego nie powinno się tam iść...
Nauczyciele w PR nie tylko znają wasze imiona, ale także zainteresowania oraz mocne i słabe strony. Niektórzy wręcz bezczelnie traktują was jak własne dzieci. Nie tylko was znają, ale i odrywają od nauki proponując kilka wyjazdów rocznie oraz szereg mniejszych imprez jak np. Tydzień Teatralny. Ślepo zapatrzeni w nich rodzice nie tylko zgadzają się na coś takiego, ale wręcz z radością przyklaskują marnotrawieniu czasu m.in. w Londynie, Genewie czy Wilnie. A nauka? Konsekwentnie i uparcie pozwalają na poprawianie ocen, a także nie są w stanie zostawić nieuków samych sobie mimo, że byłoby to pod względem wychowawczym w pełni akceptowalne.
Ale kiedy w końcu nadejdzie ten upragniony dzień pójścia do liceum, szybko przekonujecie się, że wszystko było wielkim spiskiem i już nie jesteście w stanie pokochać innej szkoły tak mocno jak tej.
Absolwentka Gimnazjum
Zofia Dymek
Gimnazjum nr 2 Przymierza Rodzin im. ks. Jana Twardowskiego to dla nas nie tylko hasło czysto administracyjne, ale ciepłe wspomnienia wspaniałych nauczycieli i niemalże rodzinnej atmosfery. Gimnazjum jest i mimo przyszłych zapowiadanych zmian, będzie wciąż ważnym okresem w kształtowaniu osobowości - teraz z perspektywy Liceum widzimy to szczególnie wyraźnie. Niewątpliwie ile osób tyle opinii, ale dla nas największym walorem naszego gimnazjum jest indywidualne podejście do ucznia, chęć zrozumienia go i motywowanie do poszerzania przez niego swoich horyzontów. Wachlarz zalet jest naprawdę szeroki, można by mówić dalej o "tygodniu teatralnym", wyjazdach zagranicznych, kołach zainteresowań czy słynnej wyprawie naukowej do Machnacza. Rzeczy te są niezaprzeczalnie istotne, ale to co jednak wydaje się nam najważniejsze i najlepiej opisuje nasze gimnazjum, to poczucie, że mimo iż nie jesteśmy już uczniami, to zawsze możemy liczyć na pomoc i wsparcie nauczycieli, nie tylko jeśli chodzi o kwestie naukowe. Wiemy, że polecając coś bierzemy za to w pewnym sensie odpowiedzialność, w tej sytuacji z czystym sumieniem możemy przyznać, że tej odpowiedzialności się nie obawiamy.
Basia i Janek Czechowicz (III i I kl. LO)
Jak wspominam okres gimnazjum? Było przyjemnie, choć początki nie zapowiadały nic ciekawego. Początkowo myślałem: szkoła jak szkoła. Trzeba się ustawić, żeby przeżyć trzy lata i tyle. Okazało się, że wiele zależało od mojego podejścia. Ja miałem to szczęście. Trafiłem na naprawdę fajną klasę, a wiem, że to nie zawsze wychodzi. Ponadto wychowawcy – p. Kasia Maleszak i p. Marcin Domurat - bardzo dbali o atmosferę w naszym gronie. Liczne wyjazdy były okazją do spędzenia czasu w świetniej komitywie z przyjaciółmi i nauczycielami, którzy wyjątkowo przyjaźnie podchodzą do kontaktów z uczniami. To rzadkość w szkołach i wielki plus tego gimnazjum. Ale tych można by wymieniać znacznie więcej. Kolejnym z nich i chyba najważniejszym jest poziom nauczania, a najlepszym dowodem na to jest fakt, że większość z absolwentów Przymierza dostaje się do liceów wysoko postawionych w rankingach.
Jeśli przyjdziecie do Małego Przymierza z przyjaznym nastawieniem, to jestem przekonany, że będziecie zadowoleni z pobytu w tej szkole, a po jej ukończeniu latami będziecie wspominać czas w niej spędzony.
Absolwent Gimnazjum
Józek Masny
Moja przygoda z Gimnazjum
Moja przygoda z Gimnazjum nr 2 PR im. ks. J. Twardowskiego zaczęła się w 2008 roku. Wtedy właśnie, po pierwszym semestrze, zmieniłam szkołę. Z ogromnej, rejonowej poszłam do małego gimnazjum. Z 30 osób w klasie zrobiło się raptem 16, z 500 uczniów 50. Szok był ogromny.
Na początku wydawało się, że nie dam rady, ale wytrwałam do 3 klasy i teraz mogę spokojnie powiedzieć, że nie był to stracony czas. Świadczy o tym chociażby fakt, że dostałam się do jednego z najlepszych liceów w Warszawie. Stało się to dzięki pomocy nauczycieli uczących w Gimnazjum. Z chęcią poświęcali mi swój prywatny czas np. przy przygotowaniu do olimpiady chemicznej czy na kółkach zainteresowań. Na lekcjach dostawałam dodatkowe materiały, dzięki czemu mogłam rozwijać swoje zainteresowania wybranymi zagadnieniami. Z drugiej strony osoby, które nie nadążały z materiałem mogły liczyć na pomoc nauczycieli w uzupełnianiu zaległości. Jest to jedna z zalet tej szkoły, indywidualne podejście do ucznia, który nie jest „numerkiem w dzienniku”.
Jeżeli chodzi o kontakty towarzyskie to fakt, dużo ich nie było, ale nie ilość się liczy, tylko jakość. Choć minęły już prawie 2 lata nadal koresponduję i rozmawiam ze znajomymi z gimnazjum i mam nadzieję, że tak pozostanie.
Dla niektórych wadą szkoły jest jej rozmiar. Oczywiście jest to prawda, ale i też kwestia przyzwyczajenia. Jeżeli ktoś potrzebuje mnóstwo przestrzeni do „wybiegania” się na przerwie to proponuję poszukać innej, bardzo dużej szkoły. Jeżeli ktoś nie lubi ginąć w tłumie to z pewnością sobie poradzi i będzie bardzo zadowolony ze swojego wyboru.
Absolwentka Gimnazjum
Ania Grzywacz
DLACZEGO WYBRALIŚMY GIMNAZJUM nr 2 PRZYMIERZA RODZIN
Szukając gimnazjum dla syna - szukałam szkoły kameralnej, tak aby uczeń nie był anonimowy, szczególnie w tym najtrudniejszym okresie życia.
Jednak najważniejsza była dla mnie spójność wychowania - to aby wartości, według których wychowujemy nasze dzieci i którymi żyjemy, były prezentowane i wpajane młodzieży również w szkole. Pragnęłam aby nauczyciele potrafili łączyć szacunek i sympatię do młodzieży ze stawianiem im konkretnych wymagań. Dodatkową moją troską było to, aby szkoła, w której syn się będzie uczył, pomagała odkryć i rozwinąć zainteresowania, zdolności , pasje, tak aby po ukończeniu gimnazjum wybór dalszej drogi kształcenia był łatwiejszy.
Bardzo spodobała mi się atmosfera panująca w tej szkole- życzliwość i ciepło nauczycieli, wielka ich otwartość na młodzież.
Działania podejmowane w szkole pomagają uczniom odkryć i rozwinąć swoje zainteresowania, oraz poszukiwać nowych. Sprzyjają temu różnorodne warsztaty np. psychologiczny, matematyczny , kulinarny i wiele innych, organizacja tygodnia teatralnego, podczas, którego uczniowie samodzielnie przygotowują scenki teatralne. Przykładem może być również jesienna szkolna wycieczka, podczas której zwiedzanie odbywało się nie w obrębie klas, ale grup tematycznych- do których uczniowie się sami zgłaszają- co faktycznie pozawala na pogłębianie wiedzy i poznawanie świata w obrębie swoich już odkrytych zainteresowań.
W szkole, pomimo trudności lokalowych i braku sali gimnastycznej zajęcia wychowania fizycznego są prowadzone na bardzo wysokim poziomie – co uczniom może przynieść tylko korzyść.
Bardzo się cieszę, że Mateusz uczy się w tym właśnie Gimnazjum, gdyż spełnia ono wszystkie wymagania jakie stawialiśmy szkole.
Rodzicom, których niepokoi zbyt mała przestrzeń w szkole chciałam przekazać, że to nie miejsce tworzy dobrą szkołę, ale otwarci, przyjaźni nauczyciele.
Sylwia Goebel
mama ucznia klasy trzeciej
Szkoła nr 2 Przymierza Rodzin to miejsce, w którym razem z naszym synem Jerzym spędziliśmy 9 lat. Prawie każdy dzień był dla nas ważny i poruszający i przeżywaliśmy go razem z synem (a kilkanaście lat wcześniej z córką, która odetchnęła pełną piersią po sześcioletnim doświadczeniu szkoły publicznej). Cieszyliśmy się, że nie musi szukać czegoś innego i że zdecydowanie chce kontynuować naukę w Gimnazjum na Wąwozowej.
Jerzy wracał ze szkoły pełen wrażeń, chętny do opowiadania o tym co się działo, a do szkoły pędził z radością. A działo się dużo: tydzień teatralny, wspólne akcje charytatywne, wyjścia, wyjazdy, świetne rekolekcje wyjazdowe, piknik szkolny, fantastyczna edukacyjna wycieczka do Machnacza i naprawdę bardzo ciekawe lekcje. Jerzy, po półtora roku w Czackim, z sentymentem mówi jak ważny jest dobry, umiejący zarazić pasją do swojego przedmiotu, nauczyciel. Nauczyciele dzielnie znosili jego indywidualizm, chęć działania na wszystkich polach, a nawet wyraźnie go wspierali. Mimo potrzeby Jerzego, żeby zmieniać, reformować, poprawiać, doradzać, nauczyciele darzyli go wielką sympatią i korzystali z jego dobrych pomysłów.
Małgorzata Łukasiewicz – Traczyńska
mama absolwenta
Mój syn trafił do gimnazjum właściwie przypadkiem i był to bardzo dobry zbieg okoliczności!!!
- małe klasy to szybka aklimatyzacja w szkole
- małe grupy na lekcjach językowych – dla chętnych świetna możliwość nauki 2 języków
- serdeczne, bezpośrednie kontakty między uczniami a nauczycielami
- indywidualne podejście do każdego ucznia
- arcyciekawe tygodnie teatralne
- wyjazdy naukowe (przyrodnicze) – jedyne w swoim rodzaju!
- super ciekawe wyjazdy poszerzające wrażliwość historyczno-kulturalną
- udział w akcjach charytatywnych
- szacunek dla różnorodności (postaw, kultur, wyznań)
- łatwy kontakt z nauczycielami (także dla rodziców)
- wygodny dojazd (metro!)
- niezła strona internetowa – szybki dostęp do informacji
- czytelne zasady oceniania, w tym i zachowania
Mogłabym jeszcze dopisywać szereg punktów pokazujących dobre strony naszego gimnazjum, ale to, co wydaje mi się najważniejsze dzisiaj to fakt, iż w szkole spotkałam licznych pedagogów oddanych nauczaniu i uczniom, cierpliwych (a gimnazjum to trudny okres dla młodzieży!), poszukujących i otwartych na nowe pomysły.
Anna Zborowska